HAVA DURUMU

- Hoşgeldiniz - Sitemizde 12 Kategoride 1698 İçerik Bulunuyor.

SON DAKİKA

Gürkan; “Tekrar tekrar dezenfekte etmeye devam edeceğiz”

17 Mart 2020 - kez okunmuş
Ana Sayfa » Edirne»Gürkan; “Tekrar tekrar dezenfekte etmeye devam edeceğiz”

Edirne Belediye Başkanı Recep Gürkan Tele1 kanalında yayınlanan Yerel Yaşam Programının canlı yayın konuğu oldu. Koronavisüne karşı Edirne Belediyesi’nin aldığı önemleri anlatan Başkan Gürkan, “Koronavirüsü son bulana kadar kentin tamamını tekrar tekrar dezenfekte etmeye devam edeceğiz” dedi.

Merve Boazkesen’in sorularını yanıtlayan Edirne Belediye Başkanı Recep Gürkan, Avrupa’ya geçme hayaliyle Pazarkule Gümrük Kapıs’nda günlerdir bekleyen mülteciler ile ilgili son durumu değerlendirdi.

Mültecilerin yeme-içme-giyim gibi tüm ihtiyaçlarının asgari düzeyde karşılandığını ifade eden Gürkan, “Barınma dışındaki bütün ihtiyaçlar asgari ölçülerde karşılanıyor. Mültecileri söyle okumak gerekiyor. Biz 200 kilometrelik bir bölgeden bahsediyoruz. Bu bölgeden televizyonlara haber olan sadece Pazarkule Gümrük Kapısı’nda kalan mülteciler bir kategoride, çünkü onlar bir arada çadırda kalıyorlar. Diğer taraflarda Yunanistan’a geçen yada geçemeyip geri dönenler var. Pazarkule’de kalan tüm mültecilere yardım ulaştırılıyor. Bu yardımlar AFAD aracılıyla ulaştırıyor. Bir organizasyon çerçevesinde bütün mültecilerin ihtiyaçlarını karşılamaya çalışıyorlar. Valiliğin koordinasyonunda herkes Valilik, Belediye, sivil toplum örgütleri, herkes elinden gelen çalışmayı, gayreti gösteriyor. İlk günlerde Edirne merkezde de çok fazla mülteci vardı. Çünkü birden akınla karşılaştık. 100 binden fazla insandan bahsediyoruz. Sonra yavaş yavaş Edirne içindeki mülteciler azaldı. Doğrudan Yunanistan sınırı olan Pazarkule Gümrük Kapısı’na yada Uzunköprü, Meriç. İpsala gibi sınıra yakın bölgelere doğrudan gitmeye başladılar. Edirne kent merkezinde mülteci yok desek yanlış bir ifade kullanmamış oluruz. Bu yüzden de şehir merkezinde yaşama olumlu yada olumsuz bir katkıları yada etkileri yok. Ama Pazarkule Gümrük Kapısı’na yakın olan Karaağaç Mahallemizde tabi ki orada tedbirler çok sıkı bir şekilde arttırılmış durumda. Orada çok radikal tedbirler alıyoruz. Panik yapmadan bütün önleyici tedbirleri almamız gerekiyor” diye konuştu.

EMEK’te eğitim gören kadınların mülteci kadın ve çocuklar için kıyafetler diktiklerini belirten Belediye Başkanı Recep Gürkan, “Edirne Belediyesi Meslek Edindirme Kursları’mız var. O kurslarda Edirne’de birçok kadınımız oraya gelerek meslek öğreniyorlar. Ağırlıklı olarak da dikişle ilgili kurslarımız. Bu öneri onlardan geldi. ama Edirneliler hep böyledir. 2015’teki düzensiz mülteci göçünde de bu göçte de hemşehrilerim çok fedakarca bir şekilde göçmenlere yardım ediyorlar. Kurslara katılan kadınlarımız müdürümüze söylemişler, müdürümüz de bana söyledi. Kendi paralarıyla aldıkları kumaşlardan özellikle bebekler, çocuklar ve kadınlar için biz bir şeyler diksek olur mu? diye. Bende büyük bir memnuniyetle kabul ettim. Alın teriyle bu kıyafetleri dikiyorlar. Biz de malzeme konusunda destek veriyoruz. Ve ihtiyacı olanlara dağıtıyoruz” dedi.

DEZENFEKTE ÇALIŞMALARI DEVAM EDECEK

Edirne Belediyesi’nin koronavisürü ile ilgili aldığı tedbirler hakkında da bilgi veren Gürkan, “ 28 Şubat’tan bu yana şehir içindeki toplu taşıma araçları, özellikle taksiler başta olmak üzere çok sayıda düzensiz göçmen taşıdılar. Şehrimizde 513 taksi var, 234 minibüs var, 58 adette taksi durağı var. İlk gün biz bütün taksilerle başladık. 513 taksinin tümünün içini dezenfekte ettik. Koruyucu hijyenik tedbirleri aldık. Daha sonra 234 minibüsü  ve 58 taksi durağını dezenfekte ettik. Daha sonra okullarımıza, camilere başladık. Cem Evi’mizi kiliseleri, düğün solanları dezenfekte ettik. Bunu sürekliliğe dönüştürdük. Virüs krizi sona erene kadar devam edeceğiz. Ekiplerimize 3 bin litreden fazla solüsyon temin ettik. İhtiyacı olan tüm kurumlara veriyoruz.  Ulaşabildiğimiz her yeri dezenfekte ettik. Koronavirüsü bitene kadar da devam edeceğiz. Yaklaşık 50 binden fazla broşür bastırdık. Koruyucu tedbiriler duyurduk. Toplu yaşanan her yere el dezenfektanı koydurduk. Önemli olan virüs bulaşmadan bu tedbirleri alabilmek. Kentin tamamını tekrar tekrar dezenfekte etmeye devam edeceğiz” dedi.

Başkan Gürkan, canlı yayında Edirne Belediyesi olarak gerçekleştirdikleri projeler hakkında bilgi verdi. Altyapıdan, Katı Atık Düzenli Depolama ve Bertaraf Tesisleri’ne kadar birçok konuda yaptıkları çalışmaları canlı yayında anlatan Gürkan, kentsel dönüşüm hakkında da önemli bilgiler verdi.